Ullig update

Det var ett bra tag sen jag skrev något här. Och det beror bara på att jag är lat, eller inte får tummarna loss. Inte för att det är så många som läser ändå. 😛 Det har ändå inte hänt så mycket på hantverksfronten (och inte på så många andra fronter heller för den delen). Jag har börjat sticka på min allra första tröja. Det lär ta tid att få den klar misstänker jag, men ändå hämtade jag hem lite nytt garn för att börja sticka en sommarkofta. Jag är beroende av garn. Nåja, det finns värre och mer ohälsosamma saker att vara beroende av.

Början på en tröja

Har spunnit ihop det blå ullgarnet med silket också. Snyggt som tusan blir det, men jag är inte helt hundra på att det räcker till att sticka det jag tänkt. Vi får se helt enkelt. I värsta fall får jag repa upp det (hemska tanke…).

Ägigt garn

I övrigt har sista tiden mest använts åt experiment. Har testat att smocka i flätmönster med hjälp av Katafalks eminenta tutorial. Hur kan man förresten översätta tutorial till svenska? I vilket fall har jag tänkt sy en singoallablus med smockade ärmar. Vi får se vad det blir av det…

Jag har även köpt tre kilo ull, från Den gamla skolan ute i Dalby. Samt ett härvträ. En sådan där sak som alla behöver. Ullen är främst till spinnkursen som jag ska hålla, som börjar ikväll. Jag är nervös som bara den, men det gick ju bra förra gången i varje fall…

Om zhunee

Ull i alla former... Samt diverse andra textilhantverk, det är vad som fyller mitt liv i den till synes evighetslånga väntan på jobb. Visa alla inlägg av zhunee

Kommentera

