Kärlek i många former

Har varit lite upptagen på sistone. Eller har i varje fall haft helt andra saker i huvudet än bloggning. En Josef har dykt upp i mitt liv, och slog mig i huvudet med sin harpa så jag är helt pirrig i magen. Och var tionde minut chockeras jag av att jag har pojkvän. Det har inte blivit mer hantverkat än att jag fått stickat en hel del på tröjan. Det är sådant man kan göra samtidigt som Josef spelar.

Titta, det börjar likna en tröja!

Men spinnkursen är i varje fall avklarad och det gick bra den här gången också. Snart får jag pengar för den och då ska det fanimej köpas spinnrock; börjar bli rejält trött på att inte ha någon vettig. Är väldigt sugen på att testa att spinna effektgarner efter att ha köpt boken The intentional spinner.

Just det, jag har ju faktiskt stickat på mer än tröjan; har gjort ett par halvvantar, ett pannband och en huvudduk eller vad man ska kalla det. Men de befinner sig i Lund och jag är för tillfället i Karlskrona, så jag kan inte ta kort på dem. Får bli till nästa inlägg. Som, om jag fortsätter i den här takten, lär komma om en månad eller så.

Har passat på att titta närmare på blusen till mammas Ölandsdräkt, som har väldigt tjusiga ärmar. Den var busigt enkelt konstruerad, med enbart raka stycken, så nu ska jag hem och experimentera fram en intressant singoallablus.

Dagens soundtrack: Mollis snarkningar

Om zhunee

Ull i alla former... Samt diverse andra textilhantverk, det är vad som fyller mitt liv i den till synes evighetslånga väntan på jobb. Visa alla inlägg av zhunee

Kommentera

