Sommar!

Lika mycket som det regnade häromdagen har det varit soligt igår och idag. Så jag har spenderat större delen av tiden på balkongen och spunnit.

Mitt spinnställe!

Haft det väldigt skönt, lyssnat på Harry Potter uppläst av Steven Fry. Men det hade varit trevligt med lite sällskap. Ah well, man kan ju inte få allt. I varje fall har jag spunnit upp all den handfärgade ullen, jädrans tunnt. Tog ett bra tag och nu får det vila på spolen tills imorgon så att snodden får sätta sig innan jag kedjetvinnar det.

Allt uppspunnet

Nu är nästa spinnprojekt att spinna upp hår från Jannikas gamla hund. Ska blanda det med ull och testa lite olika tekniker för att se vad hon vill ha för något.

Om zhunee

Ull i alla former... Samt diverse andra textilhantverk, det är vad som fyller mitt liv i den till synes evighetslånga väntan på jobb. Visa alla inlägg av zhunee

Kommentera

