Stickmani

Har blivit en massa stickande på sistone. Känns nästan som om jag inte gjort annat. 😛

Först ut är en liten tröja som jag stickat som modell till butiken. Det är Daylight ur The Kasbah Collection för Rowans Summer Tweed.

Jag kan inte säga att jag blev helt nöjd. Måtten blev lite knasiga, tyckte jag, trots att jag tyckte att stickfastheten blev rätt. Det skulle vara en Small, men jag kan ha den. Nåt är fel. 😛 Men den var trevlig att sticka, fast om jag använder Summer Tweed någon mer gång ska jag nog använda metallstickor. Detta är den första tröja jag faktiskt färdigställt, och det gick relativt fort, med tanke på att jag mest stickat på den på jobbet, förutom det allra sista.

Har även stickat ett par fina vantar till pappa, i Drops Nepal. Har blivit väldigt förtjust i det här garnet, det stickar nästan sig själv, och den gröna färgen är bara ljuvlig!

Greeeeeeen!

De var så trevliga att sticka, så Josef ska nog få ett par också. Har också stickat klart sockarna till Josefs mamma, men jag har ju redan lagt upp ett foto på den ena, och den andra är ju likadan. 😛

Har också pusslat ihop ett par sockor i vriden resår (eller tja, bara en är klar, men wtf), stickade från tårna och uppåt. Tänkte skriva ihop ett mönster till dem, inte för att det inte redan finns eller är så komplicerat utan bara för att jag känner för det.

Jag har använt ett helt nystan av Drops Big Fabel till en socka, så de blev riktigt långa och mysiga.

Har spunnit lite också. Juni-omgången av fiberklubben har tillslut blivit till garn. Ganska tjockt, tvåtrådigt, till ett par vantar. Tyckte att islandsullen var lite svår att ha att göra med, men kanske var det bara jag som var otränad. Det blev i varje fall fint.

Tequila Sunrise

Idag: Ulltvätt, städning och Harry Potter på danska.

Om zhunee

Ull i alla former... Samt diverse andra textilhantverk, det är vad som fyller mitt liv i den till synes evighetslånga väntan på jobb. Visa alla inlägg av zhunee

Kommentera

