Ullregn

Idag har det regnat hela dagen. Har varit uppehåll max fem minuter tror jag. Och jag har kardat. Och spunnit. Och missbrukat SVT-play. Håller på att spinna hundhår till Jannika. Började karda ihop det med finull för att det skulle bli trevligare att ha att göra med och jag har spunnit tunt med långa drag. Kommer antingen bli ett vanligt tretrådigt, eller eventuellt ett fyrrådigt kabelgarn. Men nu är jag lite rädd att finullen ska ta slut. Kanske får jag göra en av trådarna av en annan kvalisort… Svammel svammel…

Tog mig hem till Josef till slut i varje fall. Tillsammans med större delen av mitt förråd otvättad ull. Körde allt i badkaret. Tro mig, man tröttnar på att tvätta lite i taget i handfatet, när varmvattnet inte ens räcker till en omgång och man får hjälpa till med både vattenkokare och pastagrytor. Tur att Josef är i Norge så jag kan ockupera alt möjligt torkutrymme.

För övrigt vill jag ha böcker. Dyra böcker.

För annat övrigt så har Ginas Stickblogg en tävling där man kan vinna fina, fina stickor. Som jag vill ha. 😛 Jag vill ha en massa saker idag. Särskilt ull.

Om zhunee

Ull i alla former... Samt diverse andra textilhantverk, det är vad som fyller mitt liv i den till synes evighetslånga väntan på jobb. Visa alla inlägg av zhunee

Kommentera

