Jag kan faktiskt avsluta projekt!

Är nu klar med den röda t-shirten! Foton kommer när jag orkar. Är dessutom nästan klar med koftan till lilla Alva-bebisen. Är lite rädd att den ska vara för liten…

Har börjat sticka raggsockor till Patrik också. Jag är en mycket, mycket snäll vän. 😛 Nåja, han får väl göra nåt silversmycke åt mig i gengäld.

I övrigt händer inte så mycket. Jag går i skolan. Hade höstlov förra veckan som jag knappt märkte av, fick ju inte gjort ett dyft. Men jag beställde i varje fall ull från World of Wool, samt syrafärger från Zenit. Tänkte att jag skulle färga igår, men fick inte tummarna loss.

I skolan har vi lärt oss att mikroskopera, och eftersom det var textilläraren som höll i kursen fick vi titta på en massa textila fibrer. Ganska mysigt, och jag ska nog spendera lite tid i biblioteket när jag orkar för att titta på mikroskopiska skillnader mellan olika ulltyper. *nörd*

Idag är det jobb. Men jag känner mer för att titta på film och sticka.

Om zhunee

Ull i alla former... Samt diverse andra textilhantverk, det är vad som fyller mitt liv i den till synes evighetslånga väntan på jobb. Visa alla inlägg av zhunee

Kommentera

