Skröfs.

Man skulle kunna säga att det händer en del just nu. Eller så gör det det inte alls. Det bara rullar på. Går i skolan och är hemma emellanåt. Spunnit lite grann. Senaste produktionen är silk hankies som jag fick i swappen för nåt tag sedan.

Blev riktigt nöjd med det. Färgerna är så vackra, mycket mer lysande än på bilden. Ska bli en liten trekantssjal att ha i halsen är det tänkt. Var kul att spinna silk hankies, och silke ger så tillfredsställande resultat! Ska nog köpa hem lite och färga själv.

Satt och spann för publik igår på en pyttehantverksmarknad på Kulturen. Väldigt mysigt. 🙂 Folk tittade och var väldigt fascinerade. Tydligen är det väldigt häftigt att kunna göra tråd.

För övrigt har jag tydligen vunnit en groda från Johanna. 🙂 Det är nog första gången jag vunnit nåt i hela mitt liv på något lotteriaktigt. Jag väntar spänt på att han ska komma hem till mig. 😀

Om zhunee

Ull i alla former... Samt diverse andra textilhantverk, det är vad som fyller mitt liv i den till synes evighetslånga väntan på jobb. Visa alla inlägg av zhunee

One response to “Skröfs.

  • Anna

    Ja, visst är det fascinerande att kunna göra tråd 😉 Det var också roligt att se dig in action och att se din fina silkeshärva live!

Kommentera

