Jag kan!

Har stickat en spetssjal! En Ethereal Triangular Shawl (Ravelry-länk), i garnet Elegant från teetee, superskön merino/silke-blandning. Är så stolt, för den tog mig bara två veckor att göra. Det är nog rekord för mig. Sträck-stickar nästan aldrig något, särskilt inte större saker. Men den här var helt beroendeframkallande. 😀 Kommer nog att bli fler sjalar framöver…

Titta fina sjalen!

I övrigt har jag sommarlov! Massa skönt. Men jag får hålla mig i skinnet för att inte göra av pengar på hantverksmaterial… Jag behöver ju faktiskt både ullkammar och grejer till en ny korsett. Tyvärr behöver jag äta och betala hyran också…

Söndagen ägnades åt lite färgning. Tyvärr blev jag inte så nöjd med någonting förutom en korv med falklandsull, som redan var bortlovad till Patriks mor.

Den högra blev fin iaf...

Ska nog färga över den vänstra med gult och hoppas på det bästa. Försökte färga lite Lace-garn från Drops, men det tog inte till sig färgen så bra och fick vita fläckar. Ska också färgas över…

Om zhunee

Ull i alla former... Samt diverse andra textilhantverk, det är vad som fyller mitt liv i den till synes evighetslånga väntan på jobb. Visa alla inlägg av zhunee

1 responses to “Jag kan!

Lämna en kommentar