Spinnkurs

Så igår så satte jag igång höstens lilla spinnkurs! Jag var inte särskilt sugen till en början, i och med att jag knappt har fått vara hemma på kvällen. Men det var roligt när jag väl kom dit och jag tyckte att det gick bra.

Köpte ull ute på Den Gamla Skolan i Dalby att använda på kursen och samtidigt passade jag på att handla mera kort finull (som jag blivit väldigt förtjust i) och en extra spole till spinnrocken. Blev väldigt sugen på att köpa lite ljusbrun finull som just kommit in, men lyckades till slut övertyga mig om att jag måste göra nåt av all ull jag redan har. 😛

Idag har jag inga lektioner och jag orkar inte åka till Köpenhamn bara för att plugga. Inte så att det går särskilt bra att plugga hemma, men jag har inte så jättemycket att göra. Istället passar jag på att röja upp lite i röran; efter att ha knappt varit hemma på en månad är det disk i hela köket och ull över hela golvet. Hoppas att jag kanske kan få lite ro att plugga då och sen få lite tid över till att sticka.

Älskar för övrigt biblioteket på skolan. Ska göra en räd i hyllan för dräkthistoria när jag får tid.

Om zhunee

Ull i alla former... Samt diverse andra textilhantverk, det är vad som fyller mitt liv i den till synes evighetslånga väntan på jobb. Visa alla inlägg av zhunee

Lämna en kommentar